tirsdag 21. februar 2012

Offentlig lederskap i skolen...

...er tema på andre dag av denne samlingen på BI, og mitt studie i "Lederskap og omstilling i skolen". Gårsdagens bloggdiskusjon hang fortsatt igjen hos mine medstudenter. En viktig men kanskje noe ustrukturert diskusjon. Tiden vil vise hva som skjer videre med framtidige skolelederes bloggaktivitet. Jeg legger ut bloggene fra mine medstudenter her på siden etterhvert.
Fram til lusj har professor Kjell Elisassen loset oss gjennom spennende og inspirerende forelesning  om offentlig lederskap. Veldig interessant og viktig perspektiv på ledelse i dagens skole. At skoleledere har mange oppgaver er viden kjent, at man må prioritere ble kanskje enda klarere i dag. Professor Eliassen satte oss på noen prøver gjennom gruppeoppgaver. Teologen Erica Grunnevoll fremstilte lederskap som lærdomsgren og håndverk, og hun fikk oss inn på tanker mot hvordan dette håndverket skal jobbes med.
- Gleder meg til i morgen!

Ingen kommentarer: